Ohjeet maksatuspyynnön tekemiseen

Projektiapurahat

APURAHAN MAKSAMINEN TUTKIMUSRYHMÄN JÄSENELLE
Täytä työryhmäsi jäsenen nimi, oppiarvo, maksettava summa sekä apurahan käyttötarkoitus (esim. työskentelyapuraha 12 kk tai matka-apuraha).

Mikäli projektiapurahasta maksetaan apurahaa sinulle (projektin vetäjälle), täytä maksatuspyyntöön omat tietosi. Tämän lisäksi sinun tulisi pyytää laitoksen johtajaa/esihenkilöäsi lähettämään sähköpostiviesti suoraan säätiölle (apurahat@emilaaltonen.fi), jossa ilmoitetaan järjestelyn hyväksymisestä laitoksen puolesta. Maksatuspyyntö hyväksytään verkkopalvelussa, kun säätiö on saanut hyväksymisilmoituksen.

Tarvittaessa maksatuspyyntöä on mahdollisuus muokata myöhemmin uudelleen. Kun luot uuden maksatuspyynnön, järjestelmä avaa sinulle voimassa olevan maksusuunnitelmasi. Uudet halutut maksukuukaudet lisätään uusina maksuerinä voimassa olevaan maksusuunnitelmaan ja tarpeettomat maksuerät poistetaan. Huomioithan, että uusi maksatuspyyntö korvaa kokonaisuudessaan aiemmin hyväksytyn maksusuunnitelman. Päivitetyssä maksusuunnitelmassa tulee siis olla mukana myös jo aiemmin hyväksytyt, mutta ei vielä maksetut maksukuukaudet, mikäli ne halutaan maksuihin mukaan. Kirjaa muutokset myös Lisätiedot-kenttään.

Maksuerät
Apuraha maksetaan pääsääntöisesti 1–3 kuukauden erissä. Kirjaa maksuaikatauluun haluamasi maksukuukausi/kuukaudet ja summa(t) täysinä euroina.

Luo maksuerät: Kirjaa tähän kohtaan ensimmäinen maksukuukausi sekä kuukausierien määrä. Klikkaamalla ’Luo maksuerät’ järjestelmä luo maksuerät automaattisesti. Muokkaa maksukuukausia tarvittaessa.

Lisää maksuerä: Voit kirjata kaikki maksukuukaudet ja summat erikseen myös manuaalisesti.

Perustiedot
Kirjaa apurahansaajan henkilötunnus ja tilinumero IBAN-muodossa ilman
välilyöntejä. Apurahat maksetaan aina saajan henkilökohtaiselle tilille (ei yliopiston tai
laitoksen).

Maksun viite: Tähän ei tarvitse merkitä mitään.

Lisätiedot
Tähän voit tarvittaessa kirjata muita apurahan maksamiseen liittyviä tietoja, esim. työskentelyn kesto (1.1.-31.12.2022).

Vahvistuskoodi löytyy sinulle verkkopalvelun kautta lähetetystä viestistä.

Maksutiedot on annettava viimeistään maksukuukautta edeltävän kuukauden 20. päivään mennessä.

 

APURAHAN MAKSAMINEN YLIOPISTOLLE/LAITOKSELLE
Täytä maksatuspyyntöön yliopiston/laitoksen nimi ja maksettava summa.

Tarvittaessa maksatuspyyntöä on mahdollisuus muokata myöhemmin uudelleen. Kun luot uuden maksatuspyynnön, järjestelmä avaa sinulle voimassa olevan maksusuunnitelmasi. Uudet halutut maksukuukaudet lisätään uusina maksuerinä voimassa olevaan maksusuunnitelmaan ja tarpeettomat maksuerät poistetaan. Huomioithan, että uusi maksatuspyyntö korvaa kokonaisuudessaan aiemmin hyväksytyn maksusuunnitelman. Päivitetyssä maksusuunnitelmassa tulee siis olla mukana myös jo aiemmin hyväksytyt, mutta ei vielä maksetut maksukuukaudet, mikäli ne halutaan maksuihin mukaan. Kirjaa muutokset myös Lisätiedot-kenttään.

Maksuerät
Kirjaa maksuaikatauluun haluamasi maksukuukausi/kuukaudet ja summa(t) täysinä euroina.

Perustiedot
Kirjaa yliopiston/laitoksen tilinumero IBAN-muodossa ilman välilyöntejä.

Maksun viite: Kirjaa yliopistolta saamasi viitenumero. Vähintään vaaditaan projektin vetäjän nimi.

Lisätiedot
Tähän voit tarvittaessa kirjata muita maksamiseen liittyviä tietoja, esim. kustannuksiin tarkoitettu ajanjakso.

Vahvistuskoodi löytyy sinulle verkkopalvelun kautta lähetetystä viestistä.

Maksutiedot on annettava viimeistään maksukuukautta edeltävän kuukauden 20. päivään mennessä.